§ 20-spørgsmål S 130 Om debatindlægget »Skoleleder: Drop de nationale overgangstest« af 6. oktober 2023 på folkeskolen.dk af skoleleder Marco Damgaard fra Tingbjerg Skole.

Til: Børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S)
Dato: 25-10-2023
Samling: 2023-24
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 25-10-2023
Endelig besvarelse 01-11-2023
Spørgsmålets ordlyd:
Hvad er ministerens holdning til, at det ifølge skoleleder Marco Damgaard fra Tingbjerg Skole er »fuldstændig uforståeligt, at vi i en tid med vigtige og alvorlige opgaver og udfordringer i folkeskolen skal misbruge børnenes tid, trivsel og læring på at gennemføre de nationale overgangstest, som tydeligt for enhver ikke fungerer særlig godt«?
Skriftlig begrundelse:
Der henvises til debatindlægget »Skoleleder: Drop de nationale overgangstest« af 6. oktober 2023 på folkeskolen.dk af skoleleder Marco Damgaard fra Tingbjerg Skole.
Dokumentdato: 01-11-2023
Modtaget: 01-11-2023
Omdelt: 01-11-2023

Svar på spm. nr. S 130: Hvad er ministerens holdning til, at det ifølge skoleleder Marco Damgaard fra Tingbjerg Skole er »fuldstændig uforståeligt, at vi i en tid med vigtige og alvorlige opgaver og udfordringer i folkeskolen skal misbruge børnenes tid, trivsel og læring på at gennemføre de nationale overgangstest, som tydeligt for enhver ikke fungerer særlig godt«?

Svar på spm. nr. S 130. (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 25-10-2023
Modtaget: 25-10-2023
Omdelt: 25-10-2023

Hvad er ministerens holdning til, at det ifølge skoleleder Marco Damgaard fra Tingbjerg Skole er »fuldstændig uforståeligt, at vi i en tid med vigtige og alvorlige opgaver og udfordringer i folkeskolen skal misbruge børnenes tid, trivsel og læring på at gennemføre de nationale overgangstest, som tydeligt for enhver ikke fungerer særlig godt«?

Hvad er ministerens holdning til, at det ifølge skoleleder Marco Damgaard fra Tingbjerg Skole er »fuldstændig uforståeligt, at vi i en tid med vigtige og alvorlige opgaver og udfordringer i folkeskolen skal misbruge børnenes tid, trivsel og læring på at gennemføre de nationale overgangstest, som tydeligt for enhver ikke fungerer særlig godt«? (pdf-version)
Html-version