§ 20-spørgsmål S 216 Om at Molslinjen vil indføre en parkeringsafgift for fannikker, der pendler til fastlandet, og lader bilen holde på Esbjerg Havn.

Til: Indenrigs- og sundhedsminister Sophie Løhde (V)
Dato: 16-11-2023
Samling: 2023-24
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 17-11-2023
Endelig besvarelse 27-11-2023
Spørgsmålets ordlyd:
Molslinjen vil indføre en parkeringsafgift for fannikker, der pendler til fastlandet, og lader bilen holde på Esbjerg Havn, og mener ministeren i den forbindelse, at det kan være i strid med landevejsprincippet, at pålægge fannikker en sådan ekstraafgift på pendling, i betragtning af at Molslinjen har monopol på færgefarten mellem Esbjerg og Fanø og årligt modtager statstilskud på 35,2 mio. kr. herfor?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.
Dokumentdato: 27-11-2023
Modtaget: 27-11-2023
Omdelt: 27-11-2023

Svar på spm. nr. S 216: Molslinjen vil indføre en parkeringsafgift for fannikker, der pendler til fastlandet, og lader bilen holde på Esbjerg Havn, og mener ministeren i den forbindelse, at det kan være i strid med landevejsprincippet, at pålægge fannikker en sådan ekstraafgift på pendling, i betragtning af at Molslinjen har monopol på færgefarten mellem Esbjerg og Fanø og årligt modtager statstilskud på 35,2 mio. kr. herfor?

Svar på spm. S 216 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 16-11-2023
Modtaget: 16-11-2023
Omdelt: 16-11-2023

Molslinjen vil indføre en parkeringsafgift for fannikker, der pendler til fastlandet, og lader bilen holde på Esbjerg Havn, og mener ministeren i den forbindelse, at det kan være i strid med landevejsprincippet, at pålægge fannikker en sådan ekstraafgift på pendling, i betragtning af at Molslinjen har monopol på færgefarten mellem Esbjerg og Fanø og årligt modtager statstilskud på 35,2 mio. kr. herfor?

Molslinjen vil indføre en parkeringsafgift for fannikker, der pendler til fastlandet, og lader bilen holde på Esbjerg Havn, og mener ministeren i den forbindelse, at det kan være i strid med landevejsprincippet, at pålægge fannikker en sådan ekstraafgift på pendling, i betragtning af at Molslinjen har monopol på færgefarten mellem Esbjerg og Fanø og årligt modtager statstilskud på 35,2 mio. kr. herfor? (pdf-version)
Html-version