Det har jeg faktisk ikke, når man helt konkret ser de her bøger. Det tyder på, at det mere er en form for politisk manifest, end det egentlig er en lærebog, og der kunne jeg egentlig godt tænke mig at spørge ministeren, om ministeren reelt set mener, at det helt ned i så små børnehøjder, som det jo er i dagtilbud, hvor man arbejder som pædagog, og i øvrigt også for børnene i skolerne, er en opgave at være normbrydere og at lære om, at der er flere køn end to, altså noget, som sådan biologisk faktuelt er forkert. Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor ministeren ikke i en eller anden grad mener, at ministeren skal tage stilling til, at man simpelt hen lærer noget, der faktuelt er forkert, på baggrund af en, lad os kalde det en identitetspolitisk og nok også kulturmarxistisk strømning, som desværre er i vores samfund i de her år – altså den her wokebølge. Så jeg bliver faktisk rigtig bekymret på skoleelevers vegne, jeg bliver rigtig bekymret for helt små børn, som på den her måde lidt bliver spændt for en identitetspolitisk vogn. Så det kunne jeg godt tænke mig at ministeren kunne svare på.
Så må ministeren også svare helt grundlæggende på, om ministeren mener, at der er flere køn end to. For det er der ikke – der er to køn. Nu er jeg selv skolelærer, og når man er skolelærer, skal man undervise i det faktuelle, man skal ikke undervise i alt muligt, der måske engang kunne være, eller fordi nogen måske synes et eller andet. Man skal undervise i det, der er faktuelt, og der er altså to køn rent biologisk. Den er bare ikke længere.
Jeg kunne godt tænke mig, at ministeren gav en eller anden form for holdningstilkendegivelse, altså om ministeren ikke mener, at det er bekymrende, at vi ser sådan nogle undervisningsmaterialer her på de professionshøjskoler, hvor man skal uddanne pædagoger, der skal tage sig af de allermindste, og så sandelig også de lærere, som skal undervise vores børn i folkeskolen.