§ 20-spørgsmål S 327 Om, at loven om minimumsnormeringer kommer til at gælde på institutionsniveau.

Til: Børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S)
Dato: 02-03-2023
Samling: 2022-23 (2. samling)
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 02-03-2023
Endelig besvarelse 09-03-2023
Spørgsmålets ordlyd:
Vil ministeren arbejde for, at loven om minimumsnormeringer kommer til at gælde på institutionsniveau, og at alle kommuner anvender praksisberegneren, så vi får et langt mere retvisende indblik i, hvordan de reelle normeringer ser ud i børnehøjde ude på stuerne, hvor børnene er?
Skriftlig begrundelse:
I Folketingets spørgetid den 8. februar 2023 svarede ministeren, at han har en bekymring i forhold til at opgøre minimumsnormeringer på institutionsniveau med reference til kommunernes mulighed for at sikre midler til de udsatte børn. Men her har kommunen frihed, for det kaldes for sociale normeringer. Minimumsnormeringer er det, som vi kan kalde basisnormeringen, altså det fundament der skal være for alle børn, og så kommer de sociale normeringer ovenpå.
Dokumentdato: 09-03-2023
Modtaget: 09-03-2023
Omdelt: 09-03-2023

Svar på spm. nr. S 327: Vil ministeren arbejde for, at loven om minimumsnormeringer kommer til at gælde på institutionsniveau, og at alle kommuner anvender praksisberegneren, så vi får et langt mere retvisende indblik i, hvordan de reelle normeringer ser ud i børnehøjde ude på stuerne, hvor børnene er?

Svar på spm. nr. S 327. (pdf-version)
Html-version
Bilag - svar på spm. nr. S 326. (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 02-03-2023
Modtaget: 02-03-2023
Omdelt: 02-03-2023

Vil ministeren arbejde for, at loven om minimumsnormeringer kommer til at gælde på institutionsniveau, og at alle kommuner anvender praksisberegneren, så vi får et langt mere retvisende indblik i, hvordan de reelle normeringer ser ud i børnehøjde ude på stuerne, hvor børnene er?

Vil ministeren arbejde for, at loven om minimumsnormeringer kommer til at gælde på institutionsniveau, og at alle kommuner anvender praksisberegneren, så vi får et langt mere retvisende indblik i, hvordan de reelle normeringer ser ud i børnehøjde ude på stuerne, hvor børnene er? (pdf-version)
Html-version