§ 20-spørgsmål S 1318 Om at styrke uddannelsesmuligheder for børn og unge med handicap eller psykiatrisk diagnose.

Til: Børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S)
Dato: 13-04-2021
Samling: 2020-21
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 13-04-2021
Endelig besvarelse 20-04-2021
Spørgsmålets ordlyd:
Vil ministeren på baggrund af analysen »Unge med diagnoser har svær start på uddannelseslivet« udarbejdet af Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, som viser, at en ud af tre unge med en psykiatrisk diagnose eller handicap ikke er i gang med en ungdomsuddannelse, snarest muligt indkalde til forhandlinger om at styrke uddannelsesmuligheder for børn og unge med handicap eller psykiatrisk diagnose, herunder forhandlinger om særligt tilrettelagt uddannelse (STU), inklusion i folkeskolen og taxametersystem for ungdomsuddannelserne, idet SF mener, at der et stort behov for mere fleksibilitet, mere viden og bedre økonomisk støtte?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.
Dokumentdato: 20-04-2021
Modtaget: 20-04-2021
Omdelt: 20-04-2021

Svar på spm. nr. S 1318: Vil ministeren på baggrund af analysen »Unge med diagnoser har svær start på uddannelseslivet« udarbejdet af Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, som viser, at en ud af tre unge med en psykiatrisk diagnose eller handicap ikke er i gang med en ungdomsuddannelse, snarest muligt indkalde til forhandlinger om at styrke uddannelsesmuligheder for børn og unge med handicap eller psykiatrisk diagnose, herunder forhandlinger om særligt tilrettelagt uddannelse (STU), inklusion i folkeskolen og taxametersystem for ungdomsuddannelserne, idet SF mener, at der et stort behov for mere fleksibilitet, mere viden og bedre økonomisk støtte?

Svar på spm. nr. S 1318 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 13-04-2021
Modtaget: 13-04-2021
Omdelt: 13-04-2021

Vil ministeren på baggrund af analysen »Unge med diagnoser har svær start på uddannelseslivet« udarbejdet af Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, som viser, at en ud af tre unge med en psykiatrisk diagnose eller handicap ikke er i gang med en ungdomsuddannelse, snarest muligt indkalde til forhandlinger om at styrke uddannelsesmuligheder for børn og unge med handicap eller psykiatrisk diagnose, herunder forhandlinger om særligt tilrettelagt uddannelse (STU), inklusion i folkeskolen og taxametersystem for ungdomsuddannelserne, idet SF mener, at der et stort behov for mere fleksibilitet, mere viden og bedre økonomisk støtte?

Vil ministeren på baggrund af analysen »Unge med diagnoser har svær start på uddannelseslivet« udarbejdet af Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, som viser, at en ud af tre unge med en psykiatrisk diagnose eller handicap ikke er i gang med en ungdomsuddannelse, snarest muligt indkalde til forhandlinger om at styrke uddannelsesmuligheder for børn og unge med handicap eller psykiatrisk diagnose, herunder forhandlinger om særligt tilrettelagt uddannelse (STU), inklusion i folkeskolen og taxametersystem for ungdomsuddannelserne, idet SF mener, at der et stort behov for mere fleksibilitet, mere viden og bedre økonomisk støtte? (pdf-version)
Html-version