§ 20-spørgsmål S 304 Om klasseledelse i folkeskolen.

Til: Uddannelses- og forskningsminister Sofie Carsten Nielsen (RV)
Dato: 14-11-2014
Samling: 2014-15 (1. samling)
Status: Besvaret, endeligt

Om § 20-spørgsmålet

Sagsgang:
Anmeldelse 14-11-2014
Endelig besvarelse 26-11-2014
Spørgsmålets ordlyd:
Vil ministeren tage initiativer, der kan sikre, at alle grene af forskningen om klasseledelse kommer til de lærerstuderendes kendskab – og der ikke er bestemte grene, der tabuiseres på uddannelsen, sådan som artiklen »Hvornår holdt autoritet op med at være et fyord?« fra Information den 7. november 2014 desværre viser det er tilfældet i dag – sådan at fremtidens folkeskolelærere i højere grad vil være rustet til at holde ro og orden i en klasse og dermed sikre, at børnene får et større fagligt udbytte, end det er tilfældet i dag?
Skriftlig begrundelse:
Ingen.
Dokumentdato: 14-11-2014
Modtaget: 14-11-2014
Omdelt: 14-11-2014

Vil ministeren tage initiativer, der kan sikre, at alle grene af forskningen om klasseledelse kommer til de lærerstuderendes kendskab, – og der ikke er bestemte grene der tabuiseres på uddannelsen, sådan som artiklen »Hvornår holdt autoritet op med at være et fyord« fra Information den 7. november 2014 desværre viser, er tilfældet i dag – sådan at fremtidens folkeskolelærere i højere grad vil være rustet til at holde ro og orden i en klasse og dermed sikre, at børnene får et større fagligt udbytte end det er tilfældet i dag?

Vil ministeren tage initiativer, der kan sikre, at alle grene af forskningen om klasseledelse kommer til de lærerstuderendes kendskab, – og der ikke er bestemte grene der tabuiseres på uddannelsen, sådan som artiklen »Hvornår holdt autoritet op med at være et fyord« fra Information den 7. november 2014 desværre viser, er tilfældet i dag – sådan at fremtidens folkeskolelærere i højere grad vil være rustet til at holde ro og orden i en klasse og dermed sikre, at børnene får et større fagligt udbytte end det er tilfældet i dag? (pdf-version)
Html-version