Skatteudvalget 2022-23 (2. samling)
L 73 Bilag 1
Offentligt
2684369_0001.png
DANSK ERHVERV
Børsen
1217 København K
www.danskerhverv.dk
[email protected]
T. + 45 3374 6000
Skatteministeriet
Att.: Kim Lundgaard Hansen
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402 København K
Den 3. marts 2023
Lov om ændring af kildeskatteloven, selskabsskatteloven, kulbrinteskattelo-
ven og ligningsloven
Skatteministeriet har den 3. februar 2023 sendt et forslag til lov om ændring af kildeskatteloven,
selskabsskatteloven, kulbrinteskatteloven og ligningsloven (Indførelse af begrænset skattepligt
ved udøvelse af visse aktiviteter i Danmarks eksklusive økonomiske zone, anvendelse af kulbrinte-
anlæg m.v. i forbindelse med lagring af CO2 og ændring af listen over lande, der er omfattet af de-
fensive foranstaltninger) i høring.
Dansk Erhverv er helt overordnet set betænkelige ved at udstrække de generelle skattelove
som
kildeskatteloven og selskabsskatteloven
til også at gælde udenfor dansk territorium, dette vil
kunne føre til folkeretlige problemstillinger, som der ikke ses at være gjort op med i lovforslaget.
Ydermere vil en udstrækning af skattereglerne naturligvis gøre det mere omkostningstungt for
grønne virksomheder at etablere energiøer, vindmølleparker og områder til CO2-lagring. Det er
ikke den rigtige vej at gå i en tid, hvor grønne virksomheder er hårdt presset for både at levere en
rentabel forretning og en gennemgribende grøn omstilling. Nærværende forslag vil uden tvivl
skabe højere lønudgifter for Danmarks grønne virksomheder.
Samtidig ses der ikke med lovforslaget at være sket en udvidelse af momsområdet, hvilket i prak-
sis må vurderes at føre til nogle uhåndterbare situationer for de virksomheder, der er involveret i
aktivitet. Ligeledes har man heller ikke forholdt sig til hvordan afgiftsbehandlingen skal være,
hvilket også kan føre til usikkerhed om retspraksis.
Specielle bemærkninger
Carry back
Dansk Erhverv mener, at det er positivt, at man udvider carry-back-ordningen til også at omfatte
denne situation. Det er dog bekymrende, at man vælger at nedskrive værdien af carry back over
tid, det vil naturligvis skabe en incitamentsstruktur, men man risikerer, at virksomhederne over-
ruler de rent forretningsmæssige begrundelser for at foretage nogle givne dispositioner som følge
af nogle rent skatteretlige betragtninger.
Dansk Erhverv vil desuden opfordre til, at man generelt får indført en mulighed for carry-back i
dansk selskabsskatteret, således som man kender det fra en lang række andre lande. I dag har
[email protected]
Frsh
Side 1/3
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
DANSK ERHVERV
statskassen et stort provenu på underskud, der ikke bliver udnyttet. Dette medfører generelt at vi
har en selskabsskatteprocent som er noget højere end de officielle 22 pct. og det er naturligvis en
økonomisk belastning for erhvervslivet som hæmmer produktiviteten på linje med den alminde-
lige selskabsskat.
Skattestop
Det fremgår af lovforslaget, at der vil være et positivt skatteprovenu ved lovforslaget, som dog
ikke kan opgøres endeligt på nuværende tidspunkt. Dansk Erhverv vil gøre opmærksom på, at Re-
geringen har indført et skattestop
hvilket ikke var tilfældet, da forslaget blev fremsat første
gang.
Dansk Erhverv mener derfor, at det bør skrives ind i lovforslag, at et evt. provenu, der viser sig at
komme fra lovforslaget skal føres tilbage til erhvervslivet.
Dansk Erhverv stiller sig naturligvis til rådighed for yderligere bemærkninger.
Med venlig hilsen,
Jacob Ravn
Skattepolitisk chef
Side 2/3
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
DANSK ERHVERV
Side 3/3
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0004.png
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0005.png
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0006.png
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0007.png
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0008.png
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0009.png
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0010.png
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0011.png
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0012.png
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0013.png
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0014.png
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0015.png
Skatteministeriet
Nicolai Eigtveds Gade 28
DK-1402 København K
Journalnummer 2022-14509
Sendt på mail til
[email protected], [email protected]
og
[email protected]
22. februar 2023
Høringssvar til lov om ændring af kildeskatteloven m.fl. (SKM.:
43229)
Danske Rederier takker for muligheden for at komme med input til lov-
forslaget. Danske Rederier vurderer, at der er visse opmærksomheds-
punkter ved lovforslaget, som Skatteforvaltningen bør være opmærksom
på. Disse er listet nedenfor:
-
Det er Danske Rederiers vurdering, at en øget skattebetaling for de
udenlandske ansatte vil øge selskabernes lønomkostninger. Dette vil
i sidste ende også betyde øgede omkostninger for den danske stat til
etablering, drift og benyttelse af kunstige øer, installationer og an-
læg.
For at minimere mængden af spørgsmål til Skatteforvaltningen og
selskabernes administrative byrder anbefaler Danske Rederier, at
Skatteforvaltningen udarbejder klare vejledninger på engelsk hen-
vendt de udenlandske selskaber og ansatte, da disse ikke tidligere
har registreret indkomst til den danske skatteforvaltning.
Danske Rederier henstiller til, at det bør være så nemt som muligt
for de udenlandske selskaber at indberette oplysninger til Skattefor-
valtningen og det bør sikres, at det udenlandske selskab kan fore-
tage registrering til Skatteforvaltningen på vegne af deres udenland-
ske ansatte.
-
-
Danske Rederier står naturligvis til rådighed for yderligere kommentarer.
Med venlig hilsen
Martin Helland Olesen
Specialkonsulent
Danske Rederier
1/1
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0016.png
18. august 2022
SUHB
DI-2022-12710
Skatteministeriet
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402 København K
Sendes pr. e-mail:
[email protected]
[email protected]
[email protected]
Høringssvar – lovudkast om begrænset skattepligt ved udøvelse af aktivite-
ter i Danmarks eksklusive økonomiske zone
DI har modtaget ovennævnte udkast til lovforslag i høring, jf. Skatteministeriets j.nr. 2021
–4727.
Det overordnede formål med udkast til lovforslag er at indføre hjemmel til ind-
komstbeskatning af udenlandske selskaber mv. og personer hjemmehørende i udlandet af
aktiviteter, som disse måtte udøve i Danmarks eksklusive økonomiske zone, dvs. uden for
12-sømilegrænsen, hvis de pågældende aktiviteter vedrører etablering, drift og benyttelse
af kunstige øer, installationer og anlæg.
Overordnet ser DI positivt på, at udkast til lovforslag sikrer
level playing field
for uden-
landske og danske virksomheder ved aktivitet på dansk kontinentalsokkel.
Herudover giver udkastet til lovforslag ikke DI anledning til særlige bemærkninger.
Med venlig hilsen
Sune Hein Bertelsen
Fagleder for skattejura & international skat
*SAG*
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0017.png
5. marts 2023
SUHB
DI-2023-01470
Skatteministeriets j.nr.: 2022 - 14509
Skatteministeriet
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402 København K
Sendes pr. e-mail:
[email protected]
Kopi:
[email protected] og [email protected]
DI høringssvar vedr. lovudkast om indførelse af begrænset skattepligt ved
udøvelse af visse aktiviteter i Danmarks eksklusive økonomiske zone, an-
vendelse af kulbrinteanlæg m.v. i forbindelse med lagring af CO2 og æn-
dring af listen over lande, der er omfattet af defensive foranstaltninger
Lovforslaget er en genfremsættelse af L 12, som blev fremsat den 5. oktober i folketings-
året 2022-23 (1. samling), men som bortfaldt på grund af udskrivelse af valg til Folketin-
get, som blev afholdt den 1. november 2022. I forhold til L 12 indeholder lovforslaget dog
yderligere elementer i form af dels ændringer i kulbrinteskatteloven vedrørende anven-
delse af kulbrinteanlæg m.v. i forbindelse med lagring af CO
2
, dels ændring af listen over
lande, der er omfattet af de danske defensive foranstaltninger (skattesanktioner) over for
lande på EU´s sortliste over skattely.
Der henvises derfor til DI’s høringssvar af
18. august
2022 vedrørende det daværende lovforslag hvor DI bemærkede: Overordnet ser DI posi-
tivt på, at udkast til lovforslag sikrer
level playing field
for udenlandske og danske virk-
somheder ved aktivitet på dansk kontinentalsokkel.
Udkastet til lovforslag om ændringer i kulbrinteskatteloven vedrørende anvendelse af kul-
brinteanlæg m.v. i forbindelse med lagring af CO
2
giver ikke DI anledning til særlige be-
mærkninger.
Vedr. ændring af listen over lande, der er omfattet af de danske defensive foranstaltninger
(skattesanktioner) over for lande på EU’s sortliste over skattely bemærker DI, at Danmark
med ligningslovens 5 H i forvejen går længere end EU’s regulering kræver. DI er af den
opfattelse, at det bør overvejes nøje i hvilket omfang, Danmark ønsker at ramme danske
virksomheders almindelig forretningsmæssig aktivitet i lande, der optages på EU’s liste,
fx i Costa Rica. Der bør søges en balance mellem at ramme landene på listen med det
formål at opnå de ønskede tilpasninger af reglerne i landene uden at skade danske virk-
somheder unødigt. DI ser gerne denne problemstilling belyst nærmere.
Med venlig hilsen
Sune Hein Bertelsen
Fagleder for skattejura & international skat, advokat
*SAG*
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0018.png
Lovgivning og Økonomi ([email protected])
Kim Lundgaard Hansen ([email protected]), Margrete Kiil ([email protected])
1 - ERST Høring ([email protected])
Erhvervsstyrelsens høringssvar vedr. lov om ændring af kildeskatteloven, selskabsskatteloven,
kulbrinteskatteloven og ligningsloven (J.nr. 2022 - 14509)(ERST Sagsnr: 2022 - 10977)
Sendt:
02-03-2023 13:05
Til:
Cc:
Fra:
Titel:
Denne e-mail kommer fra internettet. Den er således ikke nødvendigvis fra en intern kilde, selvom afsenderadressen kan indikere det.
Kære modtager i Skatteministeriet
Erhvervsstyrelsen har modtaget høring vedr.
lov om ændring af kildeskatteloven, selskabsskatteloven,
kulbrinteskatteloven og ligningsloven
Høringssvar vedrørende lov om ændring af kildeskatteloven, selskabsskatteloven, kulbrinteskatteloven og
ligningsloven
Erhvervsstyrelsens Område for Bedre Regulering (OBR) har modtaget lovforslaget i høring.
OBR har følgende vurdering af forslagets administrative konsekvenser for erhvervslivet
Administrative konsekvenser
OBR har følgende bemærkninger om de administrative konsekvenser for erhvervslivet.
OBR vurderer, at lovforslaget medfører administrative konsekvenser for erhvervslivet. Disse konsekvenser vurderes
at være under 4 mio. kr., hvorfor de ikke kvantificeres nærmere.
OBR minder om, at udkast til erhvervsrettet regulering, jf. Vejledning om erhvervsøkonomiske
konsekvensvurderinger bør sendes i høring hos OBR så vidt muligt 6 uger før den offentlige høring. OBR skal
således vurdere de administrative konsekvenser for erhvervslivet. Erhvervsrettet regulering sendes i præhøring hos
OBR via
[email protected].
Kontaktperson vedrørende ovenstående bemærkninger:
UIver Baunsgaard Christensen
Fuldmægtig
Tlf. direkte 35291849
E-post
[email protected]
Med venlig hilsen
Annette Pia Andersen
ERHVERVSSTYRELSEN
Bedre Regulering
Dahlerups Pakhus
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Telefon: +45 35291000
Direkte: +45 35291653
E-mail: [email protected]
www.erhvervsstyrelsen.dk
ERHVERVSMINISTERIET
Erhvervsstyrelsen er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, vi modtager om dig. Læs mere om formål og lovgrundlag
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0019.png
for databehandlingen på erhvervsstyrelsen.dk.
Hvis du sender følsomme oplysninger, opfordrer vi til, at du bruger din digitale postkasse på Virk.
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0020.png
Skatteministeriet
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402
København K
Att.
Selskab, aktionær og erhverv [SAE]
Sendt digitalt til
[email protected], [email protected]
og
[email protected]
3. marts 2023
FSR
danske revisorer
Slotsholmsgade 1, 4. sal
DK - 1216 København K
Høringssvar til udkast til forslag til lov om ændring af kildeskatteloven,
selskabsskatteloven, kulbrinteskatteloven og ligningsloven (Indførelse af
begrænset skattepligt ved udøvelse af visse aktiviteter i Danmarks
eksklusive økonomiske zone, anvendelse af kulbrinteanlæg m.v. i
forbindelse med lagring af CO
2
og ændring af listen over lande, der er
omfattet af defensive foranstaltninger), jf. Skatteministeriet j. nr. 2022 -
14509
FSR
danske revisorer
(”FSR”)
takker for modtagelse af nærværende udkast til forslag
til lov om ændring af kildeskatteloven, selskabsskatteloven, kulbrinteskatteloven og
ligningsloven (Indførelse af begrænset skattepligt ved udøvelse af visse aktiviteter i
Danmarks eksklusive økonomiske zone, anvendelse af kulbrinteanlæg m.v. i forbindelse
med lagring af CO2 og ændring af listen over lande, der er omfattet af defensive
foranstaltninger), som Skatteministeriet har sendt i høring den 3. februar med
høringsfrist den 3. marts 2023.
Vores bemærkninger fremgår nedenfor.
Udvidelse af dansk beskatningsområde og folkeretlige udfordringer, jf. lovforslaget §§ 1-
2
Med de foreslåede ændringer af kildeskatteloven og selskabsskatteloven udvides dansk
beskatningsområde for så vidt angår udenlandske fysiske og juridiske personer, således
at reglerne om begrænset skattepligt ved udøvelse af erhverv med fast driftssted her i
landet udvides til også at omfatte sådanne aktiviteter, der udøves gennem et fast
driftssted på den danske kontinentalsokkel uden for 12-sømilegrænsen.
Udvidelsen foreslås bl.a. begrænset til aktiviteter, der vedrører etablering, drift og
benyttelse af kunstige øer, installationer og anlæg.
Det fremgår af lovforslaget, at ændringerne anses at ligge indenfor rammerne af
folkeretten og Danmarks beføjelser til at udnytte områderne udenfor 12 sømilsgrænsen
på dansk kontinentalsokkel, herunder muligheden for at etablere lovhjemmel til
beskatning, naturligvis med respekt for internationale traktater og aftaler.
Telefon +45 7225 5703
[email protected]
www.fsr.dk
CVR. 55 09 72 16
Danske Bank
Reg. 9541
Konto nr. 2500102295
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0021.png
Af flere dobbeltbeskatningsoverenskomster (DBO’er) mellem Danmark og andre lande,
herunder f.eks. DBO’en mellem Danmark og Tyskland, jf. artikel 3, stk. 1, litra c) fremgår
bl.a. følgende:
”udtrykket "Danmark" betyder Kongeriget
Danmark, herunder ethvert område
uden for Danmarks territorialfarvand, som ifølge dansk lovgivning og i
overensstemmelse med folkeretten er eller senere måtte blive betegnet som et
område, inden for hvilket Danmark kan udøve suverænitetsrettigheder med
hensyn til efterforskning og udnyttelse af naturforekomster på havbunden, dens
undergrund og de overliggende vande og med hensyn til andre aktiviteter med
henblik på økonomisk efterforskning og udnyttelse af området; udtrykket
omfatter ikke Færøerne
og Grønland”.
Kan Skatteministeriet bekræfte, at de foreslåede nye regler om udvidelse af dansk
beskatningsområde ikke konflikter med de af Danmark indgåede DBO’er?
Om dokumentationskrav og bemyndigelsesbestemmelse, jf. lovforslagets § 3
Det fremgår af udkastets § 3, stk. 3, jf. den foreslåede nye § 10 B i kulbrinteskatteloven,
at det er den skattepligtige (virksomheden), der har bevisbyrden for, at der er tale om
udgifter, som vedrører forbedringer, der også ville være foretaget, hvis aktivet ikke var
blevet anvendt i forbindelse med lagring af CO
2
, jf. den foreslåede § 10 B, stk. 1.
På samme måde er det
angående fradragsberettigede udgifter og vedligeholdelse
den skattepligtige (virksomheden), der har bevisbyrden for, at der er tale om udgifter, der
også ville være blevet afholdt, hvis den skattepligtige udelukkende havde haft aktiviteter
i forbindelse med erhvervelse af indtægt som nævnt i § 4, stk. 1, nr. 1 og 2, jf. den
foreslåede § 10B, stk. 3.
I den foreslåede § 10 B, stk. 4, påtænkes det at indsætte en
bemyndigelsesbestemmelse, der giver Told- og Skatteforvaltningen mulighed for at
fastsætte nærmere bestemmelser om de oplysninger, der vil skulle afgives til
Skatteforvaltningen med henblik på, at Skatteforvaltningen skal kunne vurdere, om den
skattepligtige har løftet sin bevisbyrde. Det anføres i de specifikke lovbemærkninger, at:
”Den foreslåede bestemmelse vil give Skatteforvaltningen mulighed for at
fastsætte regler om både dokumentationens indhold og form, herunder fristen
for indsendelse af oplysningerne. Regler herom vil kunne bidrage til at sikre, at
det for virksomhederne på forhånd klart fremgår, hvilke oplysninger der
forventes indsendt, og at de indsendte oplysninger er ensartede. Dette vil kunne
lette administrationen af regelsættet for både virksomhederne og
Skatteforvaltningen.”
FSR bemærker i den forbindelse, at det forventeligt kan være vanskeligt at løfte en
egentlig bevisbyrde i forhold til de afholdte udgifter, jf. den foreslåede § 10B, stk. 1 og 3.
Derfor bør der allerede på lovgivningsniveau tages stilling til, hvilke nærmere oplysninger,
Skatteministeriet påtænker at kunne kræve i henhold til den foreslåede
bemyndigelsesbestemmelse.
Side 2
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0022.png
Det forekommer med andre ord lovgivningsmæssigt uklart, hvorfor det ikke allerede i
lovforslaget er konkretiseret hvilke dokumentationskrav, Skatteministeriet forventer at
pålægge de relevante virksomheder.
De foreslåede regler skal have virkning fra og med indkomståret 2024, hvorfor det
allerede på nuværende tidspunkt bør beskrives klart, hvilke dokumentationskrav, der
påtænkes indført. Dette vil også være i tråd med ønsket om at lette administrationen for
virksomhederne.
Giver nærværende anledning til spørgsmål er I sædvanligvis velkomne til at kontakte
os.
Med venlig hilsen
Klaus Okholm
Formand for skatteudvalget
Maria Eun Elkjær
Fagchef for skattepolitik
Side 3
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0023.png
Dato
Side
18. august 2022
1 af 1
Skatteministeriet
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402 København K
Att.: Kim Lundgaard Hansen
Høringssvaret er sendt til
[email protected]
med kopi til med
[email protected]
og
[email protected].
Høring over udkast til forslag til lov om ændring af kildeskatteloven og selskabsskatteloven,
j.nr. 2021 - 4727
Landbrug & Fødevarer takker for muligheden for at afgive bemærkninger til udkast til forslag til lov
om ændring af kildeskatteloven og selskabsskatteloven (Begrænset skattepligt ved udøvelse af
aktiviteter i Danmarks eksklusive økonomiske zone).
Landbrug & Fødevarer finder det vigtigt, at der etableres mulighed for fangst og lagring af CO2
både i Nordsøen og på land. Fangst og lagring af CO2 er et væsentligt element i klimapolitikken, og
derfor bør der være fokus på både tekniske og biologiske løsninger. Det er ligeledes væsentligt, at
skattevilkårene ikke bliver så omfattende, at virksomhederne ikke vil byde på opgaven.
Udkastet synes ikke umiddelbart at omtale, hvorvidt den foreslåede lovændring kan resultere i
dobbeltbeskatning. Såfremt de pågældende områder og eller aktiviteter ikke umiddelbart er
omfattet af de dobbeltbeskatningsoverenskomster, som Danmark har indgået, kan lovforslaget
resultere i, at virksomheder og personer bliver udsat for dobbeltbeskatning.
Sikringen af, at der ikke opstår dobbeltbeskatning, kan være af afgørende betydning for at sikre
internationalt interesse i at arbejde i området. Vi må derfor opfordre til, at risikoen for
dobbeltbeskatning afdækkes og behandles i lovforslaget.
Ønskes ovenstående uddybet, er I velkomne til at kontakte undertegnede.
Med venlig hilsen
Trine Rex Christensen
Chefkonsulent
Erhverv
M +45 4024 9064
E
[email protected]
Sonja Sørensen
Senior Tax Manager
Skat
M +45 2018 7689
E
[email protected]
L 73 - 2022-23 (2. samling) - Bilag 1: Høringsskema og høringssvar fra skatteministeren
2684369_0024.png
Til:
Cc:
Fra:
Titel:
Sendt:
Lovgivning og Økonomi ([email protected])
Kim Lundgaard Hansen ([email protected]), Margrete Kiil ([email protected])
Jesper Kiholm Andersen ([email protected])
Høringssvar til udkast til forslag til lov om ændring af kildeskatteloven og selskabsskatteloven
16-08-2022 15:41
Til Skatteministeriet
Høringssvar til forslag til lov om ændring af kildeskatteloven og selskabsskatteloven (Begrænset skattepligt
ved udøvelse af aktiviteter i Danmarks eksklusive økonomiske zone), jr. 2021-4727
Skatterevisorforeningen takker for det modtagne materiale og kan i den forbindelse meddele, at vi ikke har
bemærkninger til det modtagne forslag.
Med venlig hilsen
Jesper Kiholm
Funktionsleder
Skatterevisor / Master i skat
Skatterevisorforeningen
Formand for Skatterevisorforeningens Skatteudvalg
Telefon: 72389468
Mail:
[email protected]
Mobiltelefon: 20487375